tisdag 7 februari 2012

åååh underbart!

Långrundan ute blev istället 1000m-intervaller på gymmet (1000m springa fort och 1 min stående vila). Sjukt gött att köra lite pulshöjande bland allt detta lufsande i snömodd och på isgator. Jag älskar snö, men herregud, det får väl finnas gränser för vad som är okej. Min smärtgräns ligger på ca -7, och nu har jag varit ute och harvat i 15 jävla minusgrader. Alltså, helt plötsligt är det helt jävla superkul att springa på löpband. Intervaller har aldrig lockat så mycket som det gör nu. Så, Du skall icke strunta i träningen för att det är kallt, hitta alternativ.

2 kommentarer:

  1. Men du, i dag har det väl "bara" varit -4. Hela dan typ. Annars har nån mixtrat med kvicksilvret i min antika termometer och det är verkligen inte nyttigt för den där nån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imorses när jag sprang var det -10, sen var det väl varmare på dagen..men "nu" syftade mest på "nu det senaste" :)

      Radera