torsdag 7 oktober 2010

Spänd av..

Spänd av förväntan hoppade jag upp på gymmets splitter nya Biggest Loser-band och tänkte att det antagligen skulle gå skitbra att springa idag. Hur kan det inte gå bra på ett coolt, flashigt BL-band liksom? Efter 1,5 minut kom jag dock ner på jorden när jag kände träningsvärken i rumpan och baksida lår och insåg att det där bandet tydligen inte var ett mirakel sänt från ovan. Eftersom tempo då inte var att tänka på så körde jag back-intervaller istället. I 45 min sprang jag och det var gött att äntligen få komma upp på 3,5 training effect och känna att jag verkligen har tränat, på riktigt (min pulsklocka har ju liksom mobbat mig allan i flera veckor nu, sänkt mig och sänkt mig. Så fort jag sätter på den nu för tiden så känner jag en paranoia skölja över mig. Jag vet inte men jag kanske inte har en sund relation med min pulsklocka...?).

Anyhow, efter promen i morses och löpningen nu i eftermiddag är jag helt sjukt seg i benen, men får till mitt stora förtret inte ligga oavbrutet i soffan och se på tv och ta det lugnt. Jag har fucking jävla tvättid och människorna i det här huset är ju som hökar på tvättiderna så jag kunde inte skjuta upp det till en annan dag heller. Fan. Så istället för att götta nu ska jag gå ner i källaren och hänga tvätt. Jävla kul. Men annars mår jag bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar