måndag 4 oktober 2010

Glad kanelbullens dag!

Benpasset igår kändes riktigt gött, tror det kan vara bra för löpningen att köra den sortens benträning. Det var mycket fokus på höftstabilitet, vilket är viktigt när man springer. Det sparar både på energi och kroppen. Har dock helt sjuk träningsvärk idag (som vanligt när jag kör ben) så jag har kört två återhämtningspass för att förhoppningsvis få värken att gå över snabbare. I morse blev det en morgonpromenad med Johan i 70 min, och nu i eftermiddag var jag ute och joggade i 50 min.

Jag har även försökt att byta ut lite kolhydrater mot grönsaker, främst på middagarna. Kommer absolut inte att utesluta kolhydrater, det funkar inte för mig, men jag försöker skära ner på dem lite. Dels för att förhoppningsvis få se lite resultat av träningen, men sen också för att kolhydrater gör att man lätt kan känna sig uppsvälld i magen.

Imorgon ska jag till Göteborg så då blir det en vilodag för att kunna vara fit for fight igen på onsdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar