onsdag 1 juni 2011

Det är ju så lätt att träna lite om man är uttråkad.

Det kanske är en bra grej det där med att jag nästan aldrig är ledig. Idag har jag varit på gymmet inte mindre än tre gånger. Halvåtta var det spinning, och det slog mig på vägen till gymmet att jag är smått dum i huvudet som ställer klockan på sju för att gå upp och spinna såhär på det lilla lov jag har innan jag börjar jobba på riktigt. Väl där så hade den tanken flugit all världens väg. Sen i eftermiddag var det dags för styrkepass med Hanna, vi körde bröst och för min del blev det mest fokus på armhävningar i olika varianter. Nu ikväll hoppade jag in och körde powern eftersom hon som skulle köra egentligen var sjuk. Riktigt kul! Ja, inte att Ulrika var sjuk alltså, men att jag fick köra passet. Får ju ändå en liten kick av all den där uppmärksamheten man får. På fredag morgon är det dags igen! Trots dessa tre pass och att det varit en utdragen dag så har jag hållt kosten mycket bra och ändå inte behövt träna hungrig. Bra där!

Nu ska jag snart lägga mig och ladda för morgondagen. Antingen blir det max-test på 3 km och sen jogg, eller så ger jag mig på lila milen innan jobbet. Får se hur det känns i benen efter utfallen och knäböjen på powern.



Såhär kan det t.ex. se ut om man låter Hanna ha ett finger med i spelet. Körde med hopp, med fötter på bänk, med händer på boll och vanliga också. Den forna armhävningshataren Madde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar