torsdag 9 juni 2011

Nej, om man skulle ta och tänka på refrängen.

Känner mig off. Är tung i huvudet, trött i ögonen och har spenderat kvällen i soffan framför Kanal5play (Biggest Loser kan ju konsten att inspirera som inget annat program. Förutom det svenska, det svenska gillade jag inte så mycket). Har dessutom fått hem ett helt nytt nummer av Runner´s world i brevlådan idag. Det bästa med den tidningen är att man utan problem kan läsa samma nummer ända tills nästa kommer en månad senare. Inte för att jag är dyslektiker eller läser helt hejdlöst långsamt, utan för att det står så mycket i den som är värt att läsas flera gånger. Otroliga löpare som springer mara på mara delar med sig av erfarenheter på ena sidan, ett gigantiskt löparpjux-test på nästa (vilket iofs är helt överflödigt, alla vet ju att Asics gel Nimbus är världens bästa löparsko), och helt vanliga dödliga människor som fixar och trixar med vardagen för att få in sin kära löppass i planeringen, på nästa sida. Enda kravet är att alltid börja med Klas Åkessons inledning, och att sen bläddra igenom tidningen sida för sida innan man börjar hoppa bland artiklarna. Det är så lätt att missa något annars. Är det nu jag borde inse att jag är en supernörd och att sån här information hör till sånt som jag kanske inte borde berätta för någon annan än mina andra jag? Jaha. Det gör jag inte.

Det har, för övrigt, på grund av min trötthet bara blivit ett träningspass idag, körde styrka i morse med Hanna. Hade starka funderingar på att ge mig i väg till gymmet när regnet öste ner som värst, men jag kom ändå fram till sen (med lite hjälp från Hanna) att när man tränar så mycket som vi gör, och man i regel hatar att ha vilodagar, så kan man ju faktiskt låta bli att träna när man inte riktigt känner för det. Det händer ju sällan, så att säga.

I morse på väg upp till gymmet. Så OERHÖRT pigg och fräsch redan klockan halvåtta på möran. Otroligt. Imorgon blir det tidig träning igen, först mitt pass 07.45 och sen Åsas spinning efteråt. Kan bli en bra start på dagen minsann. Ses vi där rent av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar