söndag 12 juni 2011

Gårdagen

Vaknade och kände mig lite småseg, men tänkte ändå att det var bra om jag rörde på mig lite, så jag gav mig ut på en väldigt lugn morgonjogg. Denna väldigt lugna morgonjogg urartade ganska snabbt (stor skräll) och efter tre km bestämde jag mig för att hetsa en mil istället. I mitt normala tempo. Utan frukost eller ens vitargo i magen. Jo det är ju givetvis bra att träna innan frukost, men då ska det ju gärna vara lågintensivt. Pulsen ska helst inte ligga på 80% då. Jag kunde bara inte hejda mig, ni vet ju hur det är, man bara springer och springer och kan inte stanna. Blev dryga 10,5 innan jag äntligen fick käka min sedvanliga grötfrukost.

Sen var det lunch med min älskbrutta på schemat, hon var hemma för att fira sin bror, så nu har vi träffats TVÅ HELGER I RAD!! Hujedamej. Efter denna ytterst trevliga tillställning var det bara att sätta sig i bilen och åka hem till syrran och hennes familj. Samuel fyllde år i januari, men jag tyckte att det var en bättre idé att fira honom igår. Sen ville Alicia gong-gong-gonga så då var det bara att vara en rolig moster och ordna upp det.


Efter en halvtimme blev jag yr i huvudet av att titta på henne åka fram och tillbaka, så vi gick hem igen, och jag åkte hem och däckade i sängen. Vaknade en timme senare och försökte med alla medel komma upp. Tänkte att jag kanske skulle ställa in kvällsplanerna och ha det bra där jag var, men då skickade Hanna sms och sa till på skarpen så då vågade jag inte annat än att gå upp ur sängen och bort till henne. Hon hade gjort helt underbar mat, och om möjligt ännu mer underbar efterrätt, så det var ju ändå ett ganska bra val (och let's face it, jag hade ju aldrig stannat hemma, då hade jag ju varit tvungen att laga egen middag).

Vi spelade spel och drack vin, Hanna och Jenny med fokus på det förstnämnda, Mia och jag med fokus på sistnämnda. Prioriteringar. Kvällen avslutades på glädje, och vem var där om inte Anna?! TVÅ GÅNGER PÅ SAMMA DAG!!! En väldigt bra lördag måste jag säga. Rent spontant så känns inte söndagen riktigt lika energisk.

1 kommentar:

  1. Två helger i rad, och två gånger per dag. Det kan jag helt klart vänja mig vid!<3 dock håller jag med om att söndagen inte känns riktigt lika energisk..:p

    SvaraRadera