torsdag 30 juni 2011

Nätterna blir ljusa och jag känner och jag lever och jag minns. Nästan perfekt.

En femtimmarsdag blev en ledig istället (man känner sig önskad när man kommer till jobbet och de andra utbrister "men GUUUD vad mycket folk vi är idag!") , det var sjukt gött att bara kunna göra vad jag ville med tid jag inte trodde jag skulle ha. Mycket bra. Det blev lite packande och mycket sol. Jag och Hanna la oss på en gräsplätt som har tillräckligt långt till alla gångvägar runtomkring, käkade jordgubbar och pressade (jag lyckades även placera min uppenbart alldeles för stora stora rumpa på mina solbrillor, som givetvis gick toksönder). Sen blev det en vända till gymmet för lite kondition innan vi träffades på stan och hade vinkväll. Efter mycket ansträngning, och framförallt ett genialt taktiskt rävspel fick vi oss ett bord på Glädjes uteservering. Härligt sällskap, gott vin och assketagött väder gjorde kvällen sådär lyckad som den bara kan bli på sommaren när man inte har några måsten (jag var iofs tvungen att gå hem och packa lite om jag ville hinna vara ute något i solen idag också. Men ändå. Så).

Skyhög musik, öppna fönster, dovt trafikljud och kaffe. Såna saker kan göra en flyttpackning till något som inte genererar självmordstankar. (Både Anna och Johan har dock fått lova ganska många gånger att påminna mig om att aldrig mer flytta. ALDRIG. Nånsin). Jag överdoserar allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar