tisdag 7 juni 2011

Är sugen på glass. Och varför ska man vara smal för? Tänker att smala människor är dem som dör först om maten tar slut.

Ser på nyhetsmorgon, precis som alltid när jag äter frukost. Idag kan nog vara den tråkigaste sändningen på länge. Tråkiga nyheter, tråkiga reportrar och tråkiga kläder. Deprivationen upplevs som värst nu när det är lokalnyheter. Blir lite smått själmordsbenägen av att se (och framförallt höra) på skiten, men orkar inte riktigt sträcka mig efter fjärrisen som jag helt ostrategiskt inte la bredvid mig när jag satte mig ner. Oj, en newbie försöker presentera vädret nu. Jösses för en dålig insats. Pinsamt nästan.

Försöker ladda för styrka om en timme med Hanna. Är inte så het på styrka längre, vill bara springa. Hela tiden vill jag springa. Dock behöver man ju visst lite styrka som komplement (det är Hanna som säger, om jag inte hade haft en sån respekt för Hannas muskler hade jag sagt emot). Idag blir det bröst+bål tror jag minsann. Lite konstigt att inte köra samma övningar som Hanna längre, men eftersom vi har satt upp olika mål måste vi träna ganska olika. Men ihop givetvis, ja jösses, vi kan ju vara bredvid varandra för det.

Igår sprang jag för övrigt lila milen med Martina. Andra halvan är ju helt fruktansvärd, men det känns ju givetvis bra när man släntrar in i mål. Nästa vecka kör jag den med syrrans man.

Idag får jag springa ute i Locketorp, har visst gått med på att agera bonde i ett dygn så att päronen ska kunna åka till Gbg och fira Tim på hans sjuårsdag. Verkar ju jättekonstigt att han är sju redan. Jag är ju inte en dag äldre.

1 kommentar:

  1. En fit tjej is the shi.. ;D Muskler innan anorexi all the way!

    SvaraRadera