tisdag 7 juni 2011

Mör, lite som en perfekt oxfilé. Fast kanske mer som en chorizo.

Farmen blev strömlös. Pappa vågade inte riktigt lämna mig ensam då med alla djuren (köket funkade inte. Jag funkar inte utan mat- enkel ekvation), så han stannade hemma och jag åkte in till stan igen och sprang maxtest. Framförallt njöt jag av elektriciteten. Öppnade kylskåpet och stängde det igen. Höll på så några gånger för att riktigt ta in känslan av el. Underbara el. Pappas el kom iaf tillbaka nu på kvällen så det går lyckligtvis ingen nöd på honom heller.

På förmiddagspasset slog jag rekord i armhävningar med klapp. Inga konstigheter. Körde dessutom ett par nya magövningar som jag redan fått träningsvärk av. Som om inte detta vore nog ringde jag försäkringsbolaget igen, och han som svarade tyckte så synd om mig att han lät mig åka i gräddfilen, fick prata med handläggare direkt och vips, om ett par dagar får jag hämta ut en ny cykel. Inte en röd dock eftersom den tydligen inte tillverkas i rött i år. Det verkar ju väldigt märkligt, tyckte både jag och pappa, rött känns som cykelns grundfärg. Så du din djävul som tog min cykel, helt utan lov, må du vara färgblind så att du inte får njuta av den fina röda färgen som var Blommans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar