torsdag 16 juni 2011

Jävla skit-tvätt-helvete.

Idag blev det en sovmorgon på Torggatan 26. Mycket skönt minsann, sparade dessutom morgonjoggen idag så att jag kan försöka få till en längre runda i eftermiddag/kväll. Känns som att mjölksyran håller på att lätta så jag hoppas på en härlig stund med mina Nimbus (dock känns risken att jag kommer dunsa fram som en elefant ganska överhängande).

Förmiddagen går istället åt till tvätt, vilket automatiskt gör mig nedstämd och smått apatisk. Jag hatar att tvätta, det finns inget värre. Det är ju fruktansvärt. Ingen kan ju någonsin påstå att det finns något glädjande i att tvätta. Dock fungerar ju inte taktiken att istället köpa nya kläder tills tvätt blir oundvikligt när man är en fattig student. Detta får mig dock att ännu mer längta till min flytt 1 juli, eftersom jag fattat det ytterst mogna beslutet att låta Skövdebostäder installera en tvättmaskin i mitt badrum. Ni förstår ju lyckan! Slippa hålla på och springa upp och ner till källaren hela tiden, eller glömma bort när man satte på maskinen så att man gud förbjude blir ståendes i fyra minuter för att titta på när den centrifugerar. Which reminds me, måste hänga tvätt nu. Ååååh skjut mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar