söndag 3 april 2011

Om den där jävla snön på berget bara kunde smälta snart.

Hoppades på löpning uppe på berget idag, men det var visst fortfarande snötäckt där uppe. Istället fick jag lalla runt på gatorna häromkring som vanligt, och det närmaste motionsspår jag kom var när jag sprang genom Aspö. Lustigt nog var det också på den vägen jag mötte den enda andra löpare som hejade. Det är ju liksom kutym på något vis, att man gör det när man springer i motionsspår. När man springer på gator ler man lite försynt eller så låtsas man att man är aspigg och ökar tempot 200 m innan mötet äger rum, bara för att visa sig på styva linan. Det är en annan stämning på gatorna än i spåren. Gillar inte riktigt den där tävlingen, tycker mer om gemenskapen. 80 min löpning blev det iaf innan jag sprang in och käkade frukost. Var ju tvungen att inviga min nya vindjacka ordentligt. Den var guld. Såklart.



Craft. Alltid Craft.

Nu blir det jobb i fyra timmar, och sen ska jag äntligen träffa Hanna på gymmet igen! Hon kommer hem från Barca idag och jag är är frisk, så nu ska vi köra igång igen. Wohoo!

1 kommentar: