måndag 4 april 2011

4 april, då börjar vi då.

Som vanligt när jag och Hanna är pepp på träning så ballar det ur. Vi skulle köra ett överkroppspass igår. Ett liknande som vi brukar köra var väl tanken. Det blev inte riktigt så. Vi tyckte istället att det var en bättre idé att hetsa bröst i 45min och sen avsluta med mage, för att idag göra samma sak med rygg. Vi körde helt slut på musklerna igår. Efter passet kunde jag inte ens köra fem djupa armhävningar. Det blev 10 semidjupa och sen däckade jag i stretchen i ett par minuter. Jävla gött ändå.

Imorses var jag på spinning med fina Martina, gött att starta veckan med ett ordentligt morgonpass, är tokladdad för ordentlig träning nu!

Idag börjar dieten också, otroligt gött. Igår bestämde vi de sista detaljerna, och det kommer nu att bli 2300 kcal/dag fram till första juni. De första fem veckorna är inga sötsaker, snacks eller annat äckligt tillåtet, och de sista veckorna lägger vi in en ätardag. Den får dock begränsas till 3000kcal. Det ballar ur annars. Det känns riktigt gött det här, att veta att man kommer att känna sig fräsch och inte må illa varje helg av allt socker man plötsligt mosar i sig.

2 kommentarer:

  1. Malin-storasyrran4 apr. 2011 21:48:00

    Lycka till mä'at nu då! Gbg-varvet ligger väl med i planeringen? ;-)

    SvaraRadera
  2. Klart det gör!:)Fast jag kommer nog inte satsa på att vinna längre.. Tänker att jag nöjer mig med att springa det i år:)

    SvaraRadera