tisdag 2 november 2010

Nej, det..

Nej, det har inte slutat regna. Det har ökat. Regnhelvetet är värre än nånsin och jag har verkligen ingen lust med innelöpning idag. Det är bara att bita ihop, ge mig ut och tänka på den varma duschen som väntar när jag kommer in. Som en stilla acceptans mot skitväder (november är en lång månad, vad ska jag annars göra..?) så ringde jag jobbet förut och beställde en ny löparjacka. En vinter-löparjacka. Storm heter den, mycket passande. Nu blir det alltså snart till att klä mig i vintertightsen också när jag springer (brukar bara ha dem på morgonpromenaderna..) och sen komplettera med vinterjackan. Som en michelingubbe kommer jag springa runt på gatorna. Som en michelingubbe med reflexväst. Jag hatar att springa i mycket kläder. Försökte mig på någon variant på jobbet sist där jag försökte kombinera ihop lager 1 med windstopper och lager 2, och sen totalt skippa lager 3 eftersom jag har något fundamentalt emot vindjackor. Både jag och mina jobbarkompisar sågade den idén ganska snabbt. Man kommer inte undan den där jävla jackan. Inte ens om det är windstopper i lager 1. Måste köpa löparhandskar också. Mina fingrar har ju den värsta blodcirkulationen nånsin så jag måste ha windstopper i vantarna med. Sen vore det ju gött med en mössa som inte blir blöt och kyler ner hela huvudet (=motsatt effekt?), men man ser ju så gudabenådat fjantig ut i dem där tajta mössorna, så det ska nog mycket till innan jag köper en sån. Om inte det har framkommit så är det bara Craft som gäller för mig. Jag springer inte i något annat (okej, jo det gör jag för min vindjacka är från Nike, men det kan också vara därför jag känner sån avsmak mot att springa i vindjacka. I rest my case.) Craft is the shit. Och asics gel nimbus. Man bara flyger fram i nimbus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar