måndag 22 november 2010

Halvåtta..

Halvåtta i morse var det dags att sätta sig på tåget igen. Blev lite bitter när jag kom på tåget och såg att någon hade satt sig på MIN plats! Vad faan?! Lyckades efter lite om och men hämta mig och välja en annan plats, lite längre bak i vagnen. Hälsade på syrran på jobbet innan föreläsningen och det var väl tur det, annars hade dagens gbg-resa varit helt ovärd. Dagens föreläsare vad doktorand i social arbete, och efter tjugo minuter hade hon hävt ur sig så mycket felaktigheter kring stämplingsteorin att mitt socialpsykologiska hjärta inte klarade av att lyssna mer. Vandrade iväg efter första 45:an och gick och hämtade ut min tenta istället. Läste Oscars kommentarer på tåget och fick mig en liten ego-boost. Härligt.

Väl hemma väntade ett benpass med Hanna. Det är återigen grundträning, så färre reps och högre vikt är det som gäller. Passet gick bra och förutom den lipiga snorvalpen som tyckte att det faktiskt var hans tur att stå preciiis där jag och Hanna körde, så var det riktigt gött idag. Trodde det var 16-årsgräns på gymmet. Tydligen inte.

Kvällen har spenderats hemma hos päronen. Stannar här i natt och kör en morgonpromenad med vovven imorgon bitti. Inte en chans att jag sätter mig på ett halvåtta-tåg imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar