onsdag 30 mars 2011

Månskensbonde

Jag HATAR att vara sjuk. Nu får det fan vara nog. Underbara Hanna löste det så att jag inte behövde jobba igår kväll, så jag gjorde ingenting annat än att vila hela dagen. Det har inte hänt sen i mitten av januari, och då hade jag maginfluensa. Mamma ringde och frågade om jag ville komma ut, så hon kom och hämtade mig och sen låg jag i soffan och såg på film ihop med världens bästa päron hela eftermiddagen. Imorses åkte jag till Gbg för en heldag i skolan, men jag orkade bara i 1,5 föreläsning. Efter halva den andra var jag tvungen att åka hem, eftersom jag i 45 min mest suttit och hållt mig från att somna. Väl hemma var det direkt ut till landet igen, mamma och pappa är i Gbg och roar sig, så då blev tydligen jag djuransvarig helt plötsligt. Massa hästar som ska ha mat hela tiden, och hunden likaså. Konstigt att den som var gladast att se mig var den enda som inte fick någon mat. De äter väl möss kan jag tro, kattskrällena.

Pelle fjantlös. Ja, självklart finns det en Maja också. Usch så puttenuttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar