tisdag 22 mars 2011

ja just det.

En förklaring på det föregående inlägget kanske är på sin plats (om man inte heter Anna Pettersson och därför fattar precis vad jag menar). Magkatarr, dunkande huvudvärk hela dagen och känningar i halsen imorses är allihopa saker som gör mig bitter och irriterad. Mest för att det innebär att träningen blir lidande, vilket i sin tur gör att jag klättrar på väggarna och blir sur över att jag inte får svettas. Lägg till då att det är hur fint väder som helst ute, så fint att en säsongspremiär i den tunna löparjackan vore på sin plats. Jag vet ju att Universum gör det här för att jävlas. Precis som det där med att göra vintern helt osannolikt lång, eller att göra att tåget går prick på sekunden de gånger jag är lite sen, för att sedan göra dem försenade när jag är i tid. Jag har varit i krig mot Universum i några år nu. Det har varit en brutal och hämningslös kamp för rättvisa. Idag tog jag ännu en seger. Trots all skit idag så gav jag mig ut och joggade i min tunna vindjacka i det underbara vädret. Jag stötte ju på patrull det klart, fick skitont i benhinnorna efter en km, men jag löste det. Såg till att njuta riktigt jävla ordentligt av den där joggingturen. Kunde känna hur det riktigt stack i ögonen på Universum. Så jävla ägd.

1 kommentar: