onsdag 8 september 2010

onsdag

Dagen startades med ett bröst+bål-pass på gymmet följt av en ljuvlig frulle till satc. Jag är inne i en period där jag måste se på satc till alla mina måltider. Det innebär att alla fasta måltider vara i 26-32 minuter.

Eftersom att alla runtomkring mig går omkring och är förkylda, och jag som sällskapssjuk inte kan låsa in mig tills dem är friska, befarar jag nu att jag fått någon slags bacill i kroppen. Det är ingenting som har brutit ut (än) men jag börjar få lite känningar i halsen och känna mig lite småmosig i huvudet (jag vet inte om jag har nämnt att jag är hypokondriker). Jag tänker därför att det är bäst att passa på att träna nu då innan jag blir dödssjuk och måste ligga och tycka synd om mig själv i soffan, så det får nog allt bli ett svettigt träningspass till idag. Fast kondition då förstås. Det jobbiga är att jag helt plötsligt tappat förmågan att springa (eller så kan det bero på 2-3 mil i veckan i 1,5 år..) så då måste jag köra cross varje gång jag tränar. Jaha, och? tänker ni då. Men det är så här att cross är mycket tråkigare än att springa, alltså jättemycket tråkigare. Och sen kommer jag inte upp lika högt i puls när jag kör cross som när jag springer, ergo, träningspasset blir inte lika högintensivt och min kondition förbättras inte nämnvärt. Precis, det här är ett mycket stort problem! Jag håller på för fullt och försöker komma på en lösning på det här, men jag hittar ingen. Fucking hell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar