torsdag 16 september 2010

mama I´m coming home

Sitter på tåget hem från Göteborg. Det har varit en lång dag men det har gått förvånansvärt bra ändå med tanke på förkylning och trötthet. Vaknade halvsju för att väcka kidsen och tjata upp dem ur sängen. Det gick dock väldigt smidigt alltihop så halvåtta knallade vi iväg till skolan. Sen var det bara för mig att gå hem och käka frukost och åka iväg till min egen skola. Gruppuppgiften var väldigt rolig (på ett akademiskt intressant sätt) så det gick som hejsan. Vi skulle låtsas att vi var en arbetsgrupp som skulle hjälpa polisen att öka benägenheten att anmäla brott. Seminariet gick också ganska smärtfritt och efter skolan lyckades jag och per fixa bibliotekskort, så nu kommer jag åt databaserna med alla artiklar vi ska ha också.

Efter skolan var jag och fikade med min barndomsvän Jenny. Vi har inte setts på ungefär hundra år så det var väldigt roligt att få lite uppdateringar.

Imorgon hoppas jag att jag mår bättre, jag är lite sugen på att köra ett magpass. Har försökt att hålla en bra kost den här veckan men känslan av att vara konstant uppsvälld sitter som berget. Det är bara att hålla tummarna tänker jag (eller helt ignorera sjukdomskänslor överhuvudtaget).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar