tisdag 24 augusti 2010

Penga-ångest.

Det finns nästan inget värre. Det ligger där och gnager, konstant, hela tiden. Man kan inte göra det ena och man kan inte göra det andra. När man är och handlar måste man räkna ören och skulle man lyxa till det har man en klump i magen när man betalar. Jag hatar att känna att jag inte har pengar. Det känns som att man är lite mindre värd än alla andra och som om man är tråkig som inte kan hänga med på allt. Den här månaden får jag ändå ganska mycket pengar eftersom jag jobbade så mycket i juli. Dock är det något slags rekord i utgifter också så när jag räknat ut hur mycket som blir kvar efter alla räkningar så återstår mest den där klumpen. Jag älskar att plugga, älskar att lära mig. Men fan vad jag hatar det på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar