måndag 13 december 2010

Tog sovmorgon..

Tog sovmorgon imorse, och oj vad gött det var! Sov ända till tjugo över åtta och låg och drog mig till nio. Det var väldigt välbehövligt minsann, och jag följde upp denna sovmorgon med att inte gå till gymmet. Istället började jag plöja igenom den resterande kurslitteraturen. Ostimulerande att läsa om statistik kring rattfylla när analyserna var lika självklara som träningsvärk efter benböj. Var sen en god syster och moster och följde med Mimmi och Muffin på babysim. Jösses vad puttenuttegulligt det är på såna där tillställningar. Mitt cyniska jag fick jobba hårt på att inte kräkas, medan mitt stolta moster-jag energiskt tog kort efter kort efter kort på det lilla A-barnet när hon plaskade runt. Lite bättre än alla de andra barnen givetvis. Efter det var det dags för Lucia på mammas jobb, och som tur var så stannade jag bara i en halvtimme, annars hade jag svimmat av all klyschighet jag upplevt inom loppet av två timmar. Fick ta igen det på gymmet när jag och Hanna körde överkropp, utmanade varandra på magmaskinen och kallade varandra bitch efter varje set. Det var nödvändigt. Illamåendet är borta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar