lördag 18 december 2010

Intervallerna..

Intervallerna igår gick jättebra, vi körde en intervallstege (3-2-1) i tre set. Att dela upp intervallerna i set är bra för att lätta lite på den där ångesten som gärna infinner sig när man vet att man har 10-15 raka intervaller framför sig. Delar man upp dem och kör lite längre vila emellan seten så får man lite mer återhämtning och vågar trycka på lite mer även i de första seten.
Jag sprang på 13.5 km/h den första trean, 14, 5 på tvåan och 15, 5 på en-minutarn. Andra setet ökade vi båda två 0.3km/h på alla tre intervallerna, och i det tredje setet hetsade vi lite till och ökade ytterligare 0.3. På sista intervallen sprang jag alltså på 16.1 första halvminuten och tryckte på ordentligt det sista på 16.3km/h. Det var sjukt jobbigt, och hade vi inte kört ihop så hade vi nog båda slutat efter andra setet.

Efter träningen pallrade jag mig bort till Johan där det väntade en kväll med på spåret och hemmagjorda hamburgare. Blev dock ganska tidig hem eftersom jag kände mig som ett kolli. Helt sjukt trött, men somnade inte förrän sent ändå, så när klockan ringde i morses var det väldigt svårt att komma upp. Dock väntade ett benpass med Hanna så det var inte så mycket att göra. Vi var lika trötta i kroppen båda två idag så det blev ett kortare pass, vilket nog gynnar. Vi har ju inte vilat sen i söndags. Nu har jag käkat min frulle, sett på sunes jul och ska snart ut på stan och införskaffa de sista julklapparna innan jag börjar jobba. Ikväll har jag plugg att se fram emot. Gud så skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar