torsdag 16 december 2010

Jag slutade..

Jag slutade fem, stressade till stationen för att hinna med tåget tjugo över, och upptäckte föga förvånat att varenda tåg som skulle passera Skövde var försenat. Från Falköping var tågen mot Göteborg ersatta med bussar och överallt stod tåg och bara väntade på att kunna åka. Det slutade med att jag fick köpa en biljett till ett x2000 (som jag hann med för att det var 20 min sent) vilket inte riktigt ingick i den här månadens budget (med tanke på att jag redan lägger 1085 kr i månaden på tågkort). Så 180 kr fattigare och ganska mycket bittrare anlände jag en dryg timme senare i Göteborg.

Höll på att halka fem gånger på vägen till NK där jag mötte upp syrran, och när vi gick av vagnen ute i Tynnered så var det snökaos och isgata. Snälla David kom och hämtade oss och sen har vi käkat, druckit glögg och delat ut julklappar. Precis som jag hade förutspått blev kidsen alldeles lyriska över sina nya Wii Wheels (ååh, jag är en sån grym moster!!) och som om inte det var nog så fick jag också julklappar. En sabo-berlock som Neo och Tim valt ut och ett presentkort på världens bästa affär (Monki för den som inte fattade det). Nu ska vi snart se på julkalendern och sen kommer nog en väldigt trött Madde däcka i sängen.. Det är ju trots allt en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar